Alla inlägg den 8 april 2014

Av natalie bylin - 8 april 2014 21:06

Som rubriken lyder så va jag i stallet idag, gud va jag längtat! V är så mysig <3

Efter en lång borstning, red vi ett pass på ridbanan med fokus idag på att bara gå framåt!

I början skrittade vi och gjorde lite serpentiner över medellinjen samt lite skänkelvikning, lite bättre till höger än till vänster (detta gick såklart i snigelns tecken...haha).


När han va uppvärmd började vi trava lite och fokusen här va nästan enbart på att hålla igång traven vilket bokstavligen va ett hästjobb haha! Men så småningom började han ge med sig lite iaf, men tro inte att man kan slappna av för då är de skritt igen, så de gällde att skänkla på ordentligt på den smått skänkeldöva hästen ;D Först travade vi bara efter fyrkantspåreti båda varven innan vi sedan gav oss in på volterna. Här gällde de ännu mer att smacka på honom och sen ropade jag framåt åt honom och pisken kom in lite också.  


Efter lite travjobb så skulle vi då försöka med lite galopp, men detta gick trögt i början, men sen efter många om och men kom galoppen. Tog lite galopp i båda varven på fyrkantspåret först även här innan jag försökte mig på några volter.

Men i de stora hela så är jag nöjd. Jag fick träning och V fick träning, båda va svettiga ;D

Sen skrittade vi av några varv.

Han är en riktig myshäst, fick även en borstning efteråt.


Nu ska jag ta nått och äta innan läggdags, ska jobba imorgon och torsdag på förskolan Tallkotten från 09.30-15.30


ha de!

8/4

Av natalie bylin - 8 april 2014 08:08

Sitter här och hoppas på jobb, har just lämnat H på dagis och jag behövde inte följa med honom ända in utan han gick till fröken själv *stolt mor*

Ikväll blir de stallet igen :D så kul, få se vad som har hänt med honom sen torsdag så få de bestämma vad jag ska göra med honom idag.

Känner för en tur på banan, men vet inte vad jag ska göra isf :) lite skänkelvikningar, serpentiner, volter, öppna, slutna (om han kan de två sistnämna). Jag uppdaterar sedan vad de blev.

Middag idag blir endera pyttipanna eller stekt potatis med nånting till de :P

Nä men nu ska jag väl tömma diskmaskinen i väntan på samtal *håller tummarna*


ha de !

Ovido - Quiz & Flashcards