Alla inlägg under juni 2012

Av natalie bylin - 30 juni 2012 11:16

Nu ha R äntligen semester   igår packade jag som en tok (undrar hur allt ska få plats i i bilen :O) för idag bär de av mot Sollefteå, Forsmo till Rs stuga (som han ha tillsammans med sin mor och ena systern) få se hur de ser ut där (stugan brukar vara sne efter vintern och allt tövatten). Klippas gräs ska de göra, gå med röjsågen och fixa stuprännorna! Ha köpt vattenspridare på Jula igår så hoppas på att dom hjälper till att få regnet o vattnet sedan från stugan så blir de kanske bättre. Efter som vi kommer va i stugan hela veckan (vi ha då planerat de iaf) så kommer jag nog inte skriva här då man bara kollar de nödvändigaste från mobilen :) så vi få se när jag uppdaterar nästa gång 


Nu ska jag packa de sista och sen äta frukost! Hoppas vädret är bättre i Forsmo än här i Umeå (de regnar!!)


KRAM och ha de bra tills vi möts (?) igen haha !


Av natalie bylin - 29 juni 2012 16:16

Idag ha de varit en riktigt slapp dag. Jag och   har bara myyyyst! Vi vaknade vid 7 då han ville äta, sen somnade vi om till 11! Riktigt skönt. Efter de tog jag en macka och vatten till frukost sen har jag faktiskt klarat mej på den hela dagen. Ha laddat ner The Charmed ones, också kallad Förhäxad. Men de va jävligt dåligt då de hoppade i vissa avsnitt    skitirriterande!! Så nu provade jag att ladda ner från annan sida och hoppas på att de funkar bättre så de inte är samma som lagt upp avnitten!!   Tänkte fara på stan där vid 13 för att prova en kjol jag kollade på i onsdags, men jag kände att jag inte orkade, haha!


Middag idag då...jadu jag ha skitdålig fantasi idag...jag tro jag lämnar de åt R   

Nu ska Hugo äta så skriver väl mer sen..om jag har nått mer att skriva förstås, hehe !


KRAM!

Av natalie bylin - 28 juni 2012 14:18

Vid halv 12 idag så for vi bort till Ålidhem där syrran skulle åka med bussen hem igen  Hugo somnade och sov ca 2 timmar  Jag hann då städa i köket som såg ut som ett bombnedslag  Gjorde även rent i toan och vek ihop tvätten från tvättställningen! Nu äter Hugo och jag ha nyss tagit en macka   Strax ska jag göra iordning andra högen med tvätt! Mat idag då.. jaa de va en bra fråga! I måndags åt vi tacos, tisdag vart de kyckling o nudlar och igår åt vi pasta o baconsås. Ikväll bär de av till stallet igen   


Till något helt annat. Ni minns ju när jag pratade om Övik eller inte. Nu är de bestämt att vi stannar i Umeå ändå när arbetsmarknaden o utbudet på jobb är större för mej här i Umeå och för att R har så pass bra jobb här (i Övik kan de ju bli varsel när som känns de som). Vill man flytta ner så kommer de nog fler möjligheter   


Nu till telefoner..vill ju som bekant ha en ny telefon men vet inte vilken..finns ju så stort utbud så man blir  

Och helst ska den ju ligga på max 2000 men va får man för telefon för de...blir galen!! Få bli till att fundera ännu mer och bli ännu mer    hehe!!


Nee nu ha jag skrivit av mej ännu en gång, nu ska jag fundera över nån mat   


ha de! kram!

Av natalie bylin - 27 juni 2012 20:24

Nu va de ett tag sen jag skrev här, men va nere i Övik från fredag-söndag. Var på 50 års kalas/midsommarfirande i Angsta där mormor har stuga. R och Hugo va hos hans syster på fredagen. På lördagen så var jag hos mamma och pappa och rensade lite i trädgården, på kvällen gick vi ca 5 km (tro jag). På söndagen for pappa, brorsan och R på fjällräven, utekompaniet och team sportia :) R köpte en rejäl väska. På eftermiddagen for vi 3 till Rs mamma o hennes sambo på middag och lite prat. Sen kom pappa och syrran dit, sen for vi hemåt Umeå :)

På måndagen for syrran, jag och Hugo på staden. Vi käkade lunch på Ronyas, de va smaskigt. Syrran tog kebabtallrik o jag kycklingtallrik :) M köpte skor och sen köpte jag doftljus och ett linne :)

Igår så hade jag tvättid sen städade jag, så de blev att vara hemma på dagen: På kvällen vart de stallet och efter de for jag och M till Maxi för att handla :)

Idag så for vi på stan igen där de blev en brödbox, drägglappar till Hugo, ett linne till från H&M, krokar, pappersklipps och en grej som håller in huden på magen. Nu är R och spelar fotboll och vi ska åka till Maxi en sväng då M vill ha en mjukis ;) Tråkigt nog ska hon åka hem imorgon :( men R får ju snart semester :D wiie!

Nee nu ska jag dra.


Ha de! Kram!

Av natalie bylin - 21 juni 2012 10:49

Alltså beställ ingenting från mittnamnhalsband...skit drygt om man vill byta eller skicka tillbaka...Ha skickat jag vet inte hur många mail och ha fått svar på typ ett!! De ska ju komma ett mail på att dom svarar så fort dom kan inom 24h men de är ett sånt mail jag fått...så drygt!! Hoppas jag inte behöver betala nu för att de va fel storlek på ringen jag beställt, för annars är de sista gången jag beställt därifrån!!

Man få klaga ibland ;)


kramkram!


Av natalie bylin - 20 juni 2012 10:26

Nu är tankarna inriktade på om vi ska bo kvar här eller flytta till Övik.. de är skitsvårt! Kommer de finnas jobb för mej? Om inte orkar jag pendla? Och om vi flyttar ner, vart skulle vi bo? Egentligen är de väl bara att bestämma sej, men de är ju ett stort steg. De känns ju inte så bra på jobbfronten i Övik, men vill man ha jobb får man ju jobb :)

De här huset skulle inte vara dumt :)

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-gottne-ornskoldsviks-kommun-gottne-225-3286055


kram!

Av natalie bylin - 19 juni 2012 13:00

I morse så vaknade vi när R steg upp och Hugo åt vid kvart över 7 sen somnade vi om till kvart över 8, la han då på magen och sen vaknade vi 3e gången kvart över 11 :) Han verkar gilla att ligga på mage som pappa ;) i söndags så somnade han halv 10 och när vi kom hem från promenaden kl 11 så sov han fortfarande. Nu ha han ätit och ligger nöjt i babysittern :) Ska väl försöka städa upp lite här idag sen ser vi om vi kommer ut innan R kommer hem! :)


Kramkram!

Av natalie bylin - 18 juni 2012 12:03

På torsdagkväll åkte jag ju som sagt ner till Övik med tåget för att vara med på systers avslutning, vilket va trevligt!

På fredag åkte R ner för att prata med några om jobb på YIT vilket han får om vi vill flytta ner, men de är ett stort steg då Umeå är mer "säkert" vad de gäller jobb och så, men känns som man vill flytta ner för Hugos del och för våran oxå för att få träffa släkten oftare och sådär. Men vi få nog fundera ett tag på hur vi ska göra.

Han kom och hämtade mej och Hugo efter för att fara till hans syster för grillning och skulle se på fotboll (inte jag då ;D) dock gick de inte alls vägen för Sverige..dom åkte ur, men dom hade tydligen spelat bra.

Sovde sedan över där och for hem till mina päron för grillning på lördag eftermiddag och efter de så gick vi ut och gick, var och kollade på dyrhuset som va sålt sen kollade vi även på Rs mammas fasters stuga :) är himla fint där ute. Vart en promenad på 7.7 km :O!!! Och igår innan badet, där mamma, mina syskon, 2 av mina kusiner, moster, jag och Hugo umgicks, så gick mamma och jag 3.4 km :)

Hugo somnade när vi satt i lilla söderhavet och sedan gick vi till en större bassäng, Hugo tyckte de va himla kul att simma och bada även om de va lite kallt från början ;)

Efter badet följde moster och kusiner med hem till mamma och pappa för att äta middag. Jag och Hugo skulle med tåget hem kl 20.20 dock va de inställt så de vart att åka ersättningsbuss istället -.- efter då drygt 1.5 timme på bussen så for vi hem och jag hade kokat vatten för natten, Hugo o R hade lagt sej och jag märkte då att maten va slut (!!) och klockan va då nästan halv 12. Så ilade iväg på statoil, men där hade dom såklart inte mat..inte heller okq8 då jag ringde på haga (dom hade stort utbud sa hon i kassan på statoil).

Så vart bara till att fara hem och hämta Hugo för att sen fara ner till Övik igen..då jag lämnat mat hos mamma och pappa. Jag låg bakom en långtradare hela vägen ifall de skulle hoppa ut något i vägen så fick den ta smällen (mindre risk att vi råkar ut för något). De va typ jag, långtradarna och cirkusen efter vägen. Nu sitter jag här i bursjö och skriver ska snart åka hemåt då jag ska till stallet ikväll :)


Hoppas alla har en bra start på veckan.

kramkram!

Ovido - Quiz & Flashcards