Alla inlägg under mars 2013

Av natalie bylin - 26 mars 2013 13:26

Idag klev jag och hugo upp kl 8 för att få lite ordning på dagen. Har skrivit ett litet schema men än så länge är de bara frukosten som lyckats då lunchen ska vara runt 10-11 men han tycks alltid vilja sova då...

Annars idag då? Jo ha börjat med bullbak och sen ska jag börja packa iordning allting till på torsdag då vi ska åka mot Solberg :) Ska åka lite slalom (HÖR OCH HÖPNA) sen blir de väl lite längd oxå. Vi kommer vara där med mina föräldrar och syskon. Mamma ha bokat 2 stugor i stugbyn alldeles bredvid backen så ska bli mysigt!

Ikväll blir de stallet samt affären då jag ska göra middag imorgon till i solberg så man inte måste stå vid spisen så mkt.


ha en fortsatt bra dag :)

Av natalie bylin - 18 mars 2013 09:53

Vi vaknade halv 9 idag och jag måste ha sovit konstigt...ha typ nackspärr!! Hoppas de går över fort.

Gjorde mannagrynsgröt åt oss i morse, han tyckte om de :) måste kännas enformigt för honom att äta samma gröt dag ut och dag in, så nu fick han lite variation :) ska prova havregrynsgröt nån annan dag i veckan :)

Igår förmiddag så städade jag ute på balkongen och gjorde lite fint inför våren. De börjar bli skönt där nu när solen är framme, lite kallt efter golvet bara :) Sen runt 15 for jag ut till stallet och de gick bara fint att rida, hade sällskap på banan av en annan i stallet, så då va han lugn. Vart lite nervös då skotrarna kom, men då den andra hästen va lugn så tyckte han de va onödigt att stressa upp sig.

Idag blir de väl att gå ut en sväng då solen har kommit fram, sen känner jag för att baka men vi få se hur de känns i nacken sen.


Ha en bra dag!



Av natalie bylin - 15 mars 2013 12:42

Har nu skrivit ut på facebook att jag söker sommarjobb, hoppas de ger nånting. Finns väl några som fått jobb via facebook? haha ja de är värt ett försök iaf ;D

Av natalie bylin - 15 mars 2013 11:51

Har försökt få Hugo att sova sen kl kvart i 11. Först försökte jag att han skulle somna i sin säng medans jag satt på våran säng..skrek sej hes! Sen försökte jag få han att somna i min famn, men när jag skulle lägga ner honom i sängen igen så vaknade han när jag skulle ta bort armen...tredje gången gillt..la en kudde på armen sen Hugo på den och de gick bättre då man lättare kan ta bort armen då så nu sover han peppar peppar! Få se hur länge han sover.

Dock på natten sover han i våran säng ännu, vet inte riktigt hur man ska börja...supernanny säger att man ska sitta på samma punkt i rummet tills barnet somnat, men Hugo slutar aldrig skrika o grina....hur länge ska man vänta liksom??

Sen finns de ju en metod som heter "fem minuters metoden" men vet inte helt vad den går ut på. skrika 5 min sen ta upp i 5 min osv?? eller? Men en sak är säker, vi måste börja!! Ska läsa på lite om hur man kan göra sen utgå från de när man ska ta reda på vad som funkar för oss..alla barn är ju olika, så olika metoder funkar ju olika för alla.

Skulle vilja baka idag, men måste handla ikväll då vi ha nada hemma!!! synd men sant. haha! så vet inte vad jag ska hitta på nu. När Hugo sovit färdigt ska vi nog gå ut med lite sopor som vi hamnat efter med..igen!

Hoppas alla får en trevlig helg.


kramkram!

Av natalie bylin - 1 mars 2013 09:21

Då va de ny månad då och de kändes vår för nån dag sen, men kollar man ut nu så ser de ut som januari igen.. haha! snörök och grejer. Vi vaknade kl 8.00 idag och lillen va så glad, men sen gick vi upp och han börjar med sina skrik igen

-.- säger bara aaaaj mina öron!! Sen när man säger åt honom så slåss han...fler som har barn som gör så?? hahaha!

Tro va alla ska göra ikväll då? Jag och hugo kommer ha tråkigt då R ska på afterwork....vill nån hänga så är de bara att komma förbi :D

Nää nu är vi lite hungriga så vi ska gå och äta nånting.


Kramkram!

Ovido - Quiz & Flashcards