Alla inlägg under april 2014

Av natalie bylin - 30 april 2014 12:32

Hämtade H på dagis och sen gick vi på lidl en sväng. Köpte bl.a kycklingklubbor som vi ska äta till middag :)
Nu sitter H i sin säng för att ta en liten middagslur :) få se om de blir brasa ikväll eller inte, just nu snöar de stora flingor här, men de blir bara blött på backen eftersom de är för varmt för att dom ska fästa på marken, skönt de iaf vill inte ha nå mer snö såhär på sista april, dock ha jag för mig att de alltid brukar vara kallt/snöa på sista april eller är de bara jag?? Haha
Nä nu ropar H så ska väl gå dit och se vad han vill :P

Ha de!

Av natalie bylin - 30 april 2014 12:28

Nu va de ett tag sen jag skrev några rader igen..
Förra veckan va min syster här och sov, vi va bland annat till stallet och stan, hon fick prova att rida men hon halkade av, som tur är gick de bra.
I lördags firade vi min mormor som fyllde 80. Hon bjöd på middag och efterrätt, va riktigt bra, roligt att träffa släkten då man oftast inte är samlad allihop.
Efter kalaset for jag , syster och mor på Coop för att handla lite ingredienser till x-boxdosan som jag gjorde på kvällen eftersom jag glömde den andra hemma..vart inte lika bra men syntes ju va de va iaf :P vi tog även en mjukglass, mums! Och eftersom mormor sov hos mor och far skulle jag och R sova i tält, men halv 3 (02.30) gav jag upp och gick in, skakade som bara den, ändå va de ju +3. Söndagen spenderades hemma hos mor och far då min bror fyllde år, tro han blev nöjd med tårtorna och presenterna ;)
Idag är de ju då Valborg och gubben har just åkt till Sundsvall för att se på fotboll, så de blir nog ingen brasa för mig och H.
Imorgon är de 1 april och tro jag åker till stallet på dagen, men tar nog med mig vagnen då H inte brukar vilja lyssna så bra :P
Snart ska jag hämta H på dagis sen ska jag kanske fara och pumpa cykeln och sätta på grejen till cykelvagnen så vi kan ut och cykla :D

Well well, have a nice day/evening!

Av natalie bylin - 19 april 2014 11:23

I torsdags fick H följa med till stallet och han va så duktig på att lyssna, för de mesta iaf :)
I går så åkte i ner mot Övik och första anhalten va Bursjö sen vart de näske för att käka påskbuffé, de va riktigt gott faktiskt!
Sen när vi kommit dit så kom farmor och farfar ;) så de va superkul :D
På kvällen va mormor m.fl barnvakt, så vi åkte ut till Rs syster och hade de kul, R bytte till sommardäck (tog väl typ 4-5 timmar eftersom de va öl inblandad...) dock fick R dra åt framdäcken mer innan vi kunde åka hem...dom va lös som ba den..sitter och undrar hur bra de är att byta däck och dricka ök samtidigt...
Idag ska jag kolla lite på megaloppisen iaf.
Vi stannar nog i övik till måndag och då följer min syrra med upp.
Uppdaterar mer sen ;)

Ha de!

Av natalie bylin - 17 april 2014 13:27

I tisdags red jag ju som sagt! Vart en sväng runt ängarna och sen lite trav och galopp på banan :) De går bättre och bättre för varje gång, tvättade även benen då de va lite geggigt både på ängarna och på banan och de gick bara bra :)
Igår vart de tvättat lite och efter H somnat for jag och handlade lite påskgodis som han ska få leta efter ikväll efter middagen ;)
Idag är de då stallet ikväll och jag tro H ska få följa med om han vill, tänkte V skulle få vila idag, så då kan jag ju ha koll på H även om inte R är med :) Bjuder på en bild på mig och V från i tisdags!

Ha de!

Av natalie bylin - 15 april 2014 08:05

..att säga att de låg hagel på backen nu när jag och H gick till dagis samt att de va småkallt i skuggan, inte sommar än inte, längtar till sommaren!! Men skönt att de blir lite varmare då solen är uppe samt att man som sagt blir så glad och pigg :D 

Av natalie bylin - 15 april 2014 07:56

I helgen har vi inte gjort så mkt alls, köpte vakuumpåsar på biltema i söndags så vi fick undan 3 täcken var av ett dubbeltäcke, samt massor med kuddar, så nu är man rätt nöjd i skåp och lådor men de finns alltid mer att rensa (typ där vi har handdukar, gardiner och sängkläder! Men de få bli en annan gång :) hehe! 

Sen balkongen skulle jag vilja göra lite mysigare men de få bli när man har mkt pengar över! :P

Igår kväll va jag och H till Mimmi en sväng och pratade, va mkt mysigt! Vart lite sent men H kom upp idag ändå och va glad (och jag med, de är ju soooool :D).

Idag är de dags för stallet igen, woooho, just nu blåser de inte så mkt så de blir nog en sväng runt ängarna, ha ju ridit på banan både förra tisdagen och i torsdags.


Ha ni nånting ni vill att jag ska skriva om eller berätta om? Kom med förslag!! :D


ha en bra dag!


Av natalie bylin - 12 april 2014 17:56

I onsdags och torsdags så jobbade jag på en förskola på Sandbacka, lustiga lokaler må jag säga, trappor och grejer. Sen skulle man städa de mesta av tiden...lite drygt! Men men, de gick fint!

I torsdags va jag även till stallet igen och de blåste storm ute, jag skulle först inte rida men sen slutade de med att jag red ändå och jösses va bra de gick, behövde inte trycka på han lika mkt så de va skönt, fler blåsiga tisdagar och torsdagar tack! :D 

Idag vaknade H vid halv 7 och va glad så de va bara att kliva upp och göra frukost! 

Annars så ha vi inte gjort så mkt, pratat lite med mormor på Skype :) 

Efter Hs middagslur så vaknade H på fel sida, skrek och va arg, vet inte va de berodde på..inget va bra! Vart lite bättre efter ett tag.

Vi åt kyckling, klyftpotatis och ädelostsås samt lite tillbehör innehållande gurka, tomat och fetaost till middag

idag :) va mumsigt!

H åt inte upp maten så de blev först inget godis och då tjatade han inget mer, men efter ett tag sa han de igen och då sa jag att då måste du äta upp först, så han åt 4 klyftpotatisar sen fick han lite godis :) 

Före middagen badade även H och de tyckte han va kul! :)


Ha de!

Av natalie bylin - 8 april 2014 21:06

Som rubriken lyder så va jag i stallet idag, gud va jag längtat! V är så mysig <3

Efter en lång borstning, red vi ett pass på ridbanan med fokus idag på att bara gå framåt!

I början skrittade vi och gjorde lite serpentiner över medellinjen samt lite skänkelvikning, lite bättre till höger än till vänster (detta gick såklart i snigelns tecken...haha).


När han va uppvärmd började vi trava lite och fokusen här va nästan enbart på att hålla igång traven vilket bokstavligen va ett hästjobb haha! Men så småningom började han ge med sig lite iaf, men tro inte att man kan slappna av för då är de skritt igen, så de gällde att skänkla på ordentligt på den smått skänkeldöva hästen ;D Först travade vi bara efter fyrkantspåreti båda varven innan vi sedan gav oss in på volterna. Här gällde de ännu mer att smacka på honom och sen ropade jag framåt åt honom och pisken kom in lite också.  


Efter lite travjobb så skulle vi då försöka med lite galopp, men detta gick trögt i början, men sen efter många om och men kom galoppen. Tog lite galopp i båda varven på fyrkantspåret först även här innan jag försökte mig på några volter.

Men i de stora hela så är jag nöjd. Jag fick träning och V fick träning, båda va svettiga ;D

Sen skrittade vi av några varv.

Han är en riktig myshäst, fick även en borstning efteråt.


Nu ska jag ta nått och äta innan läggdags, ska jobba imorgon och torsdag på förskolan Tallkotten från 09.30-15.30


ha de!

Ovido - Quiz & Flashcards