Alla inlägg under maj 2014

Av natalie bylin - 28 maj 2014 15:08

I helgen va jag ju som sagt nere i övik, de va ju bl.a morsdag, sen hade madde konsert med kören :)
Angående tågbiljetten så ha jag fått veta att de 50kr extra är typ "serviceavgift" eller nått, blir att beställa och betala biljett på internet först härdanefter.
Igår var de blodomloppet och R skulle springa en mil men han ha varit sjuk så han gick iaf 5 km.
H va med mig till stallet och de gick bara bra, men vart lite sent! Torkade även golv igår kväll :)
Idag ha jag plockat ur diskmaskinen, slängt retursaker samt renbäddat sängen och nu håller jag på tvätta :)
Till middag tänkte jag göra potatisbullar, men har inga ägg...blir nått med potatis iaf.

Av natalie bylin - 23 maj 2014 18:04

Idag ha jag jobbat 9-15.30 efter de lämnade jag några böcker på biblioteket, sen hem och packa, hämta H och äta. H fick även duscha också då han hade grus överallt...haha!
Jag och H sitter just nu på tåget ner till övik, kostade 150kr :O va fan, på nätet stod de 100...jaja tur jag hade så de räckte iaf!
H tycker de är spännande med tåg ;)
Jaja talk to you later!

Av natalie bylin - 22 maj 2014 15:33

I nya högtalarna blev de såååå mkt bättre ljud! Tur de bara är jag och H som är hemma än så då kan jag lyssna på vad jag vill! Ha typ glömt vad jag lyssnar på....tragiskt! hahaha.

Snart blir de matlagning och efter de stallet :D tro de blir en barbacka tur idag (om jag inte bangar hehe, återkommer ikväll ;D)


ha de så bra så länge!

Av natalie bylin - 21 maj 2014 21:30

Det har hänt en del sen sist :P har jobbat från torsdag den 15e till imorgon på en förskola i innertavle :) man jobbar från 7.30-13 så rätt sköna tider :) förra veckan vart de 3 dagar i stallet :D tis, tors och fredag. Jobbade på fredagen till 13 sen åkte jag ut till stallet och red i de fina vädret, så skönt! :)
Igår va jag i stallet, men va så trött och hade ont i kroppen så de blev massa borstning bara och jag tro V gillade mig lite då han slapp jobba ;) blir nog ridning imorgon :)

Av natalie bylin - 14 maj 2014 21:19

Sötaste hästen <3

Av natalie bylin - 14 maj 2014 21:17

Igår i stallet så blev de en runda med alla gångarter runt ängarna :) va riktigt mysigt och de va uppehåll medans vi va ute, direkt när vi kom tillbaka till stallet så började de regna lite. Dock tog de ett tag att komma ut på våran ridtur då han rullat sig, sen hade de regnat och som grädde på moset (?) hade han inget täcke ^^

Idag har jag städat och plockat, tänk att de aldrig tar slut nån gång!! xD haha
Imorgon ska jag jobba på en förskola i innertavle (även fredag) så de blir nog stallet direkt efter så att man inte behöver åka flera gånger.

Nä nu ska jag fortsätta titta på Trinny och Susannah, skojigt program tycker jag :P
Ha de!

Av natalie bylin - 13 maj 2014 13:32

I helgen ha de inte hänt så mkt, ha mest varit dåligt väder. Ha varit på lidl några svängar iaf.
Igår tvättade jag 6 maskiner (läs: 4 maskiner då dom 2 sista bara innehöll en jacka vardera så vet inte om dom räknas hehe xD)
Vi åt torsk med äggsås igår, supergott va de ;) idag blir de palt!
Ikväll är de ju även stallet, få se vad jag hittar på idag, blir nog uteritt iaf, kanske runt ängarna :)

Ha de! :)

Av natalie bylin - 9 maj 2014 17:01

Idag är de fredag sååå skönt. Sitter i köket och ha precis ätit, de blev pasta alfredo :D supergott va de! :)
Va ha hänt i veckan då? Jo jag har jobbat måndag, tisdag och onsdag så de är ju bra, inget jobb torsdag eller idag.
I tisdags va jag till stallet och de blev en liten runda runt ängarna.
I onsdags va jag och J ut och joggade/gick (va länge sen för mig) men de gick väl ändå hyffsat.
I torsdags va jag och en annan i stallet ute och red. De vart en sväng runt ängarna, samt en liten sväng i skogen på hemvägen.
Idag har har jag städat lite. I helgen blir de nog bara lugna puckar.

Ha en trevlig helg allihop.

Ovido - Quiz & Flashcards