Alla inlägg under november 2013

Av natalie bylin - 27 november 2013 10:20

Då ha de varit ett glapp här då på två veckor...ha som inte haft så mkt att skriva tycker jag, men nu kommer de ett litet inlägg iaf.

Ha jobbat några strödagar här i november, håller tummarna på att de blir jobb imorgon.

Va ner till Övik i helgen som var, först vart de ett litet tandläkarbesök på fredagen, såg ju inte så himla bra ut...så nu ska jag fan ta mig i kragen på allvar!! Efter de så vart de en liten sammankomst med middag på olearys eftersom M far till Usa på måndag, så de va roligt. På lördagen vart de inte så himla mkt gjort, lite häng med familjen och sen på kvällen blev de lite firande av Rs syster som fyllt år, så de va trevligt. På söndagen var de väl inte så jätteroligt..mamma tog bort lite tandsten på både mej och R, jag va en mes och tog bedövning jag ;) kände mig typ som Gunilla Persson innan bedövningen släppte...hahahah! Men de vart ju bra iaf. Sen for vi hem och åt middag sen va de dags att åka hem, vi fick köra varsin bil eftersom saaben har varit i Övik sen den nya bilen blev köpt, den gick nästan helt igenom besiktingen igår, fick en 2a på handbromsen...haha! Surt, men tur de bara va de iaf ;D

Nä nu är de snart dags att hämta Hugo på dagis, ska plocka fram lite köttfärs tro jag, sen få vi se om de blir tacos eller köttfärssås ;) vi åt ju pasta igår så de lutar åt de första :P


ha de!

Av natalie bylin - 13 november 2013 21:59

 

Av natalie bylin - 13 november 2013 17:41

R och en annan va igår ner till gävle för att titta på en bil och de vart köp för R.

Provkörde den lite idag och den kändes bra. 

Just nu är R ute och undersöker den, H ville inte åka nån bil mer idag utan grinade så de blev bara en kort sväng nu ikväll :) bild kommer kanske sen. Ni som följer mig på insta ha ju redan sett den.


Av natalie bylin - 11 november 2013 09:53

Har inte hänt så mkt i helgen, bakade lite tårta på lördagkväll som skulle vara till farsdag igår. Vart rätt hyffsad..men de där med att kavla ut sockermassa är inte en dans på rosor....ajaj mer träning och bättre kavel så ska väl de gå så småningom oxå xD I söndags så va de ju farsdag och Rickard fick en chokladkaka med famous grouse i, han tyckte de smakade bra :) Skickade även en sån till pappa som borde komma idag.

Köpte även ett par skor för 45 kr, dom va lite hårda men med tiden ska dom väl mjukna oxå :P (köpte dom begagna, men dom såg typ nya ut)

Idag har dom inte ringt om jobb heller....få hoppas dom ringer imorgon..de här är ju inge bra!

Man vill ju ha pengar ju!


Här är skorna (säljarens bild)

 

 

Och här är tårtan jag gjorde!

ha de!

Av natalie bylin - 8 november 2013 19:00

Tänkte laga planka med fläskfilé och ha ädelostsås till den, men då jag blandat ihop denna fredag med nästa (då R inte ska äta hemma) så de fick bli hämtpizza istället (inte så nyttigt, jag vet, men vad gör man då idéerna va borta med vinden) kanske de få bli plankan imorgon istället.

Just nu äter Hugo lite majskrokar och busar omkring ^^ Han är en liten spexare han :P Han ha även blivit bra på härmas hehe, jag kryper på alla fyra, han gör samma. Jag lägger mig på mage och då gör han likadant heheh så roligt!

Nä lite fredagsmys nu, ha de så bra allihop :)

Av natalie bylin - 8 november 2013 09:16

De har inte hänt då mkt under dom här dagarna, i onsdags fick jag besök av en kusin, vi fikade lite och pratade lite. Såg även lite gamla filmer från den tiden man hade häst, gud va kul de va! Synd man inte har tiden eller pengarna att ha häst igen.

Hugo va lite trött idag och ville inte vakna utan vred sig om och ville somna om ^^

Han va lugn i bilen och allting sen på förskolan grint han när jag skulle fara, men de går över fort som tur är :)

Ska strax gå och hämta ut mitt paket och posta ett annat :) hehe

ta de lugnt och ha de bra!

Av natalie bylin - 5 november 2013 12:03

Inget jobb idag heller, men har därimot skrivit in mig på af (tro de eller ej) så då få vi se vad som händer.

Fick iaf mitt paket igår som jag var och hämtade ut! Så kul :D ska göra en minitårta tills på söndag (farsdag).

Jag har även beställt 2 farsdagspresenter från en sida, hoppas jag får hem dom i tid så man kan skicka en till pappa oxå eftersom vi inte kommer kunna fara dit! Annars får han den nån dag efter, de kommer ju iofs ingen post på helgen heller så ;D

Hugo sover just nu middag och efter de kanske vi går ut (om jag hittar hans galonisar) då de inte regnar idag iaf.

Nä nu ska man väl kolla vad man har för mat hemma som man ska göra idag.

Ha de!

Av natalie bylin - 4 november 2013 10:41

Idag har jag gjort en sida hos af, känner väl att de nästan är enda hoppet..har sökt några jobb på egen hand via mail men de går väl sådär. Lika bra tänker jag, de kan ju inte skada iaf.

Ingen som ringt från bemanningscentrum idag heller, får hoppas dom ringer imorgon. Kan inte några bli sjuk/ledig?? :P

Jag är väl inte sådär jättepigg idag, hosta osv så kanske ändå va bra då man inte vill laga mat då man är lite halv krasslig.

Nä nu ska jag åka och hämta H på dagis sen ska han sova lite middag. Efter de så blir de nog lite innelek då de regnar som bara den ute..tråkigt men sant!

Ha de!

Ovido - Quiz & Flashcards