Direktlänk till inlägg 16 september 2013

vecka 2

Av natalie bylin - 16 september 2013 11:03

Hugo ha ju blivit inskolad på förskolan förra veckan och denna vecka kommer de vara som en "testvecka" för att se hur allt går. Han trivs jättebra och har inte varit något problem att lämna honom, men idag så klängde han fast sig på mig och sen lämnade jag över honom till fröken och gud så kan gallgrina :O men jag bara gick jag! Huvva. Han ska nu vara där 9.30-15.00 idag sen ska vi prova att nån dag ha honom där från kl 7.00 eftersom de är runt då man kommer lämna honom sedan.


Idag medans Hugo är på förskolan så ska jag passa på att rensa ut lite kläder som är för litet åt Hugo som jag sedan ska bära ner i källaren, har även bokat tvättid imorgon 10-13, de är så mkt tvätt nu. Kommer även att rensa lite överallt som man kan bära ner i källaren, hittade bl.a 2 påsar med skor inne i garderoben i sovrummet så nu är de rensat där så man kan he in nått annat där :)


I torsdags så bakade jag även en tårta av sakerna som jag köpt, ska visa bild sedan! Det va asroligt!! Så alla som vill ha tårta/bakverk kan höra av sig till mig så jag få öva ännu mer :D Tog dock ca 3 timmar men de vare värt!! De tråkigaste va att baka tårtbottnarna och göra smörkrämarna, man vill ju bara sätta igång att dekorera ;D men sockermassan va skitsvår att kavla ut så de blev över hela tårtan, men vid nästa lön ska jag köpa en tårtsnurra, en tårtspackel och några tyllar samt en plastkavel då jag tro de är lättare att kavla ut sockermassan då. Vet inte om de är samma som sockerpasta så ska kanske beställa de sen när jag ska göra nästa tårta ;D såg ju likadant ut men den gick sönder hela tiden sen så blev den lite hård. Ska även köpa en "måttmatta" eller vad de kallas som man kan kavla ut sockerpastan på så man får den till rätt storlek till tårtan. Sen vill jag även köpa lite fler formar till tårtbottnar så man kan variera sig lite :D


Nä nu ska jag fortsätta stöka på här hemma medans man kan ;) ha de!


(HÄR ÄR TÅRTAN)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av natalie bylin - 9 maj 2016 17:33

Efter vi cyklat skulle jag tvätta lite, så klockan gick fort så middagen fick gå fort, vart chorizo och broccoligratäng med en fetaostsallad :D ...

Av natalie bylin - 9 maj 2016 11:49

När vi hade ätit frukost så cyklade vi iväg till en lekplats nån kilometer ifrån oss. Kl 13 ha vi dock tvättid men vi hinner vara en stund till innan de är dags att cykla hem :) ...

Av natalie bylin - 9 maj 2016 10:23


Gårdagen spenderades med lite shopping, cykeltur och gomiddag sen! Fläskfilé, ugnpotatisar, fetsostsås, vitlöksbröd och lite grönsaker till :) ...

Av natalie bylin - 8 maj 2016 09:22

De ha hänt en del sen sist jag kikade in här! De är nu bestämt att vi flyttar till vår hemort igen, jag är så glad :D vet dock inte när flyttlasset bär iväg då nya läggan skulle renoveras osv men i slutet av maj behöver vi ha flyttat in då både dagis...

Av natalie bylin - 11 april 2016 18:14

Idag har jag varit ledig från jobbet. Dagen spenderades först med att se lite serie sen begav jag mig ut och rensade jordgubbslandet, va mkt skräp de blir av de som vissnat! Tog även bort det vissna på rabarbern. Sen hämtade jag syrran vid bussen...

Ovido - Quiz & Flashcards